آئین افتتاح خوابگاه دخترانه زنده یاد دکتر«حمیدرضا طلاکوب» در پردیس رضایی نژاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
خوابگاه دخترانه زنده یاد دکتر «حمیدرضا طلاکوب» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پردیس شهید رضایی نژاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ خوابگاه دخترانه زنده یاد دکتر حمیدرضا طلاکوب توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد احداث شده است که امروز (چهارشنبه) با حضور محمدعلی زلفی وزیر علوم و رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افتتاح شد.

این خوابگاه در پردیس شهید رضایی نژاد این دانشگاه در مساحت تقریبی سه هزار و 600 متر مربع در عرصه تقریبی 990 متر مربع با ظرفیت استاندارد 172 نفر و مطابق با استاندارهای وزارت علوم و تحقیقات و فناوری ساخته شده است.

وزیر علوم در این مراسم گفت: این ساختمان زیبا می تواند بستری برای ایجاد یک جریان علمی سازنده باشد.

وی افزود: سرانه خوابگاهی در این خوابگاه از نظر متراژ که در اختیار هر دانشجو قرار می گیرد با خوابگاه های دیگر کاملا متفاوت است. پیشنهاد کردم که این خوابگاه را در اختیار دانشجویان دختر استعداد درخشان قرار گیرد.

وزیر علوم یادآور شد: بنیاد فرهنگی مصلی نژاد هم ییشنهاد کرده است که در دفترچه کنکور قید شود که داوطلبان رتبه بالا که دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را انتخاب می کنند خوابگاه آنها تامین می شود.

زلفی گل تاکید کرد: خوابگاه زنده یاد دکتر طلاکوب علاوه بر اینکه تامین بخشی از نیازهای خوابگاهی دانشگاه را تامین می کند، ‌ یک جریان علمی و یک رقابت سازنده علمی را هم مهیا می کند.

همچنین در این مراسم حسن کریمی مزرعه شاهی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی گفت: این پروژه توسط بنیاد فرهنگی مصلی نژاد و به نام مرحوم دکتر طلاکوب در این دانشگاه بنا شده است.

وی افزود: دهم خردادماه روزی بود که کلنگ این خوابگاه دخترانه زده شد و مقدمات کار فراهم شد. این پروژه روزانه پیگیری شد تا کار یا موضوعی خلل و تاخیر زمانی در این پروژه ایجاد نکند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی توضیح داد: این پروژه قرار بود شهریور ماه 1402 تحویل شود اما بواسطه عزم و همتی که انجام شد حتی بنا شد 29 اسفند 1401 خاتمه کار اعلام شود، اما به دلیل سرمای شدید پروژه 40 روز تعطیل شد و در نهایت اردیبهشت ماه امسال و نزدیک به 4 ماه زودتر و پیش از موعد مقرر به پایان رسید و به مناسبت سوم خرداد روز بزرگ آزادی خرمشهر و همچنین در دهه کرامت افتتاح شد.

کریمی مزرعه شاهی یادآور شد: این خوابگاه با استانداردهای روز تجهیز شده و اولین خوابگاه در این دانشگاه است که دارای چند اتاق ویژه به شکل سوئیت برای معلولین با تجهیزات خاص، آشپزخانه و تمام امکانات بهداشتی و رفاهی است.

وی گفت: امیدواریم این خوابگاه برای شروع سال تحصیلی جدید به دانشجویان ارائه شود و با مشورت وزیر علوم تلاش می کنیم که اولویت یک را به دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان ممتاز دانشگاه بدهیم.
تاریخ:
1402/03/02
تعداد بازدید:
8864
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:21
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.